بنر بالای هدر

مشخصات کامل شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو لو رفت؛ اولین گوشی‌های دنیا با اسنپدراگون ۸ نسل ۴

وبلاگ 18 تیر 1403 ساعت 13:53 مجتبی بابائی فرد زمان مورد نیاز برای مطالعه : 9 دقیقه

اطلاعات زیادی درباره‌ی سری شیائومی ۱۵ فاش شده است و احتمالاً این محصولات در اکتبر (مهر و آبان) سال جاری معرفی خواهند شد. اکنون تمام مشخصات گوشی‌های شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو فاش شده است. هر دو دستگاه اولین گوشی‌های دنیا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهند بود.


گفته می‌شود که شیائومی ۱۵ صفحه‌نمایش اولد ۶٫۳۶ اینچی با وضوح 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و حداکثر روشنایی آن در حالت HBM یا High Brightness Mode به ۱۴۰۰ نیت می‌رسد. احتمالاً این گوشی با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 عرضه خواهد شد.


به‌نظر می‌رسد گوشی شیائومی مدل ۱۵ باتری ۴٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت و حداکثر سرعت شارژ سیمی و بی‌سیم آن به‌ترتیب ۱۰۰ و ۵۰ وات خواهد بود. گوشی نام‌برده گواهی IP68 یا IP69 ر نیز دریافت خواهد کرد و هر سه دوربین اصلی و فوق‌عریض و تله‌فوتو (با زوم ۳ برابری) آن وضوح ۵۰ مگاپیکسلی خواهند داشت. به‌غیر از دوربین اصلی که ساخت آمنی‌ویژن است، دیگر دوربین‌های بخش پشتی ساخت سامسونگ هستند. دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.


شیائومی ۱۵ پرو در بخش‌های فضای ذخیره‌سازی و رم، گواهی ضدآب، حداکثر میزان روشنایی در حالت HBM و دوربین سلفی با برادر کوچک‌تر خود مشخصات یکسانی دارد. صفحه‌نمایش این گوشی ۶٫۷۳ اینچی خواهد بود و از وضوح 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. باتری دستگاه ظرفیت ۵٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت و از شارژ سیمی و بی‌سیم ۱۲۰ و ۸۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد.


ترکیب دوربین‌های پشتی شیائومی ۱۵ پرو مانند شیائومی ۱۵ است. دوربین اصلی گوشی مذکور از دیافراگمی با گشودگی f/1.4 استفاده می‌کند و ساخت آمنی‌ویژن است؛ اما برخلاف مدل پایه که از سنسور OV50H استفاده می‌کند، به سنسور OV50N مجهز خواهد بود. دوربین فوق‌عریض از سنسور ISOCELL JN1 سامسونگ بهره‌مند خواهد بود و دوربین تله‌فوتو پریسکوپی زوم اپتیکال ۳ برابری را به‌ارمغان خواهد آورد.


احتمالاً قیمت گوشی موردانتظار شیائومی ۱۵ برای نسخه‌های ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی به‌ترتیب ۶۳۲ و ۷۵۶ دلار خواهد بود. قیمت مدل پرو برای کانفیگ‌های مشابه به‌ترتیب ۷۲۸ و ۸۶۶ دلار است.