بنر بالای سایت
خانه دسته‌بندی‌ها 0 سبد خرید وبلاگ حساب کاربری
دسته‌بندی‌ها

هوش مصنوعیClaude 2 چیست و چگونه ازش استفاده کنیم؟

وبلاگ 04 شهریور 1402 ساعت 12:31 زمان مورد نیاز برای مطالعه : 13 دقیقه


هوش مصنوعی "کلود 2" که  جدیدا مردم درباره‌اش صحبت می‌کنند. این بات توسط شرکتی به نام "انتروپیک" ایجاد شده است،. "کلود 2" می‌تونه کارهای جالبی انجام بده  مثل خلاصه‌نویسی pdf  ها کتاب های الکترونیک متون بسیار طولانی و حتی داشتن مکالمات، اگر به چت‌بات‌های هوش مصنوعی علاقه دارید که این ابزار جذابیت خاصی دارد. انتروپیک  روی این موضوع تاکید کرده که "کلود 2" به تعهداتی پایبند است که باعث می شه  کارآمد تر و مفیدتر باشه، مثل اینکه ما انسان‌ها در جامعه از قوانینی پیروی می‌کنیم. این چت‌بات شخصیتی مانند چت‌بات‌های دیگر ندارد و نظرات شخصی ارائه نمی‌دهد. چیزی  شبیه به "گوگل بارد" یا "چت‌جی‌پی‌تی" ، اگر از این‌ها شنیده‌اید. نسخه اول "کلود" در آوریل 2022 منتشر شد، و بعد "کلود 2" در ژوئیه 2022 منتشر شد،. "کلود 2" می‌تونه به فهم تکه‌های بزرگی از متن بپردازد و به ویژه فایل های متنی بزرگ و کتاب های زیر 10 مگابایت . حالا، مورد مهم این که که "کلود 2" رایگان نیست. شرکت "انتروپیک" هنوز دقیقاً اینکه ماهیانه چقدر هزینه دارد را اعلام نکرده است، اما اجازه داده‌ که مردم اون به‌صورت آزمایشی رایگان امتحان کنند. اگر در آمریکا یا انگلیس هستید، شانس این دارید که  رایگان "کلود 2" را امتحان کنید. فقط کافی به وبسایت " claude.ai " برید،و با استفاده از ایمیل‌تان ثبت‌نام کنید اگر در ایران هستین می تونید با تغییر DNS به راحتی این محدودیت دور بزنید و بدون نیاز به فیلتر شکن از این هوش مصنوعی استفاده کنید .



چگونگی استفاده از هوش مصنوعی Claude 2

وقتی وارد حساب کاربری کلود می‌شوید، می‌توانید با استفاده از گزینه "شروع گفت‌وگو جدید" در پنجره گفت‌وگو با ربات گفت‌وگو کنید. در غیر این صورت، این پلتفرم سه سناریو نمونه ارائه داده است که می‌توانید بر روی آنها کلیک کنید تا این هوش مصنوعی را امتحان کنید، از جمله توانایی خلاصه‌نویسی اسناد بلند. کلود توانایی پردازش تا 5 فایل با حداکثر حجم 10 مگابایت را دارد. این فایل‌ها می‌توانند در فرمت‌های مانند PDFs، txt و csv باشند. می‌توانید این فایل‌ها را با استفاده از آیکون زیر قبل از وارد کردن پیام، ضمیمه کنید.





انتروپیک پیشنهاد می‌کند که با کلود شبیه به یک همکار یا دوست صحبت کنید. این به این معناست که از یک فرمت سوال طبیعی استفاده کنید که اکثر مردم با آن در ارتباط با یک چت‌بات آشنا هستند. نوشتن چند جمله ساده و واضح معمولا کافیه تا پاسخی که به دنبال آن هستید بگیرید.با این حال، اگر می‌خواهید CLAUDE به شکل خاص پاسخ دهد یا اگر به نوشتن پیشرفته‌ پیام علاقه دارید، انتروپیک توصیه می‌کند که حداکثر مقدار متن و جزئیات ممکن را ارائه دهید. همچنین می‌توانید دستورالعمل‌ها یا قوانین مشخصی برای انجام وظیفه به درستی ارائه دهید. مثلا کاربران می‌توانند از برچسب‌های XML برای نشان دادن بخش‌های مختلف پیام استفاده کنند. کلود به این ساختار توجه ویژه‌ای دارد. برچسب‌های مانند <text> و <text/> می‌توانند برای نشان دادن آغاز و پایان متنی که نیاز به پردازش توسط کلود دارد، استفاده شوند.