بنر بالای سایت
خانه دسته‌بندی‌ها 0 سبد خرید وبلاگ حساب کاربری
دسته‌بندی‌ها

شاخص PAI در ساعت های شیائومی چه کاربردی دارد ؟

وبلاگ 03 مهر 1402 ساعت 18:44 زمان مورد نیاز برای مطالعه : 15 دقیقه
PAI یک شاخص فعالیت فیزیولوژیکی شخصی است که بر اساس داده‌های ضربان قلب، همراه با شدت فعالیت روزانه و ارزیابی جامع پویا چند بعدی داده‌های فیزیولوژیکی شخصی است که از طریق یک الگوریتم به یک مقدار PAI بصری تبدیل می‌شود. برای به دست آوردن ارزش PAI، تنها شدت خاصی از فعالیت ها یا تمرینات روزانه مورد نیاز است. بر اساس نتایج تحقیقات HUNT Fitness Study ، نگه داشتن PAI شما بالای 100 به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و افزایش امید به زندگی کمک می کند.

این متن از داخل برنامه Zepp است که هنگام خرید ساعت Amazfit در سال گذشته دریافت کردم. کنجکاو بودم که در مورد این اندازه گیری PAI بیاموزم و پس از استفاده از ساعت برای راه رفتن، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های فیزیکی که ارزش اندازه گیری دارند، متوجه چیز های عجیبی شدم. خواندن ها برای من بسیار تحسین برانگیز بود. این باعث می‌شد که نسبت به خودم احساس خوبی داشته باشم، تقریباً به ارگانیسم خودم و نحوه عملکرد آن تبریک می‌گویم. اطلاعات ذخیره شده داخل برنامه Zepp چه درست باشد چه نباشد، انجام ورزش روزانه حتی اگر فقط 3 بار در روز و در مجموع حدود 5 کیلومتر در روز راه بروید ، به طور قابل توجهی سلامت قلب شما را بهبود می بخشد و بنابراین در امتیاز PAI شما منعکس می شود. برای جزئیات بیشتر در مورد مطالعه هانت به ادامه مطلب توجه کنید.



* مطالعه تناسب اندام HUNT: این مطالعه یک پروژه فرعی از مطالعه HUNT است و توسط پروفسور اولریک ویسلوف از دانشگاه علم و صنعت نروژ رهبری می شود. مطالعه HUNT بیش از 35 سال به طول انجامید و بیش از 230000 شرکت کننده در آن شرکت داشتند.

خلاصه مطالعه – مجله آمریکایی پزشکی
هوش فعالیت شخصی (PAI) برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و ارتقای فعالیت بدنی.

هدف از این مطالعه استخراج و اعتبارسنجی واحد اندازه‌گیری PAI برای تعیین اینکه آیا این معیار ردیابی فعالیت با خطر کمتر مرگ‌ومیر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است یا خیر؟

الگوریتم PAI از مطالعه تناسب اندام HUNT (در ابتدا از 2006-2008 انجام شد) مشتق شد. با استفاده از داده‌های تقریباً 4631 نفر در مطالعه تناسب اندام HUNT، در جمعیت عمومی HUNT (39298 نفر) بین 20 تا 74 سال تأیید شد. نمرات PAI به سه گروه جنس خاص (≤50، 51-99، و ≥100)، به علاوه گروه غیرفعال با نمرات PAI 0 به عنوان معرف جدا شدند. پس از بیش از 1 میلیون سال مشاهدات در طول متوسط زمان پیگیری 26.2 سال، 10062 مرگ شامل 3867 مرگ (2207 مرد و 1660 زن) ناشی از بیماری قلبی عروقی بود. مردان و زنان با نمرات PAI بیشتر یا مساوی 100 به ترتیب 17 و 23 درصد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در مقایسه با گروه های غیرفعال کاهش دادند. شرکت‌کنندگانی که نمره PAI 100 یا بیشتر را کسب نکردند، بدون توجه به رعایت توصیه‌های فعالیت بدنی، خطر مرگ را افزایش دادند. این مطالعه که در سال 2016 منتشر شد، به این نتیجه رسید که PAI "ممکن است پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد انگیزه در افراد برای فعال شدن و ماندن از نظر بدنی داشته باشد، زیرا این یک معیار به راحتی قابل درک و اثبات شده علمی است که می تواند به کاربران بالقوه اطلاع دهد که چقدر فعالیت بدنی برای کاهش فعالیت بدنی لازم است. خطر مرگ زودرس بیماری قلبی عروقی. نقطه قوت اصلی الگوریتم PAI در کاربرد آن در هنگام استفاده در دستگاه‌های خود نظارتی است که امکان اندازه‌گیری مداوم ضربان قلب را فراهم می‌کند. مطالعات آتی برای اعتبارسنجی الگوریتم در برابر اندازه‌گیری‌های مداوم ضربان قلب و در نهایت در کارآزمایی‌های تصادفی‌شده طولانی‌مدت برای ارزیابی تأثیر بر آمادگی قلبی تنفسی، خطر قلبی عروقی و پایبندی به فعالیت بدنی در جمعیت‌های مختلف ضروری است.

منبع : medium.com