بنر بالای هدر

عکاسی پنینگ

وبلاگ 12 مرداد 1403 ساعت 13:16 رامین بازه حوضی زمان مورد نیاز برای مطالعه : 11 دقیقه
طرفداران عزیز شیائومی

عکاسی پنینگ تکنیکی است که در آن دوربین یک سوژه متحرک را دنبال می کند تا حس حرکت را در یک تصویر ثابت ایجاد کند. این شامل گرفتن سوژه در فوکوس در برابر پس زمینه تار برای انتقال سرعت و انرژی است. با تطبیق سرعت سوژه با حرکت دوربین، عکاسان می توانند تصاویر بصری جذابی خلق کنند. این تکنیک معمولاً در عکاسی ورزشی و خیابانی برای ثبت سوژه‌های متحرک سریع به روشی همه‌جانبه استفاده می‌شود.


در این تاپیک، ما به دنیای عکاسی متحرک، کاوش در تکنیک‌ها، تجهیزات مورد نیاز و نکاتی می‌پردازیم که به شما در تسلط بر این شکل هیجان‌انگیز داستان‌گویی بصری کمک می‌کند.

مواد ضروری برای عکاسی پنینگ

عکاسی پنینگ تکنیکی است که حرکت را در تصاویر ثبت می کند تا سرعت و روان بودن را نشان دهد. برای انجام این کار، عکاسان به مواد خاصی نیاز دارند.


1. هر دوربینی که حالت دستی (حالت حرفه ای) داشته باشد.

2. فیلتر ND برای کاهش میزان نوری که وارد تصویر می شود. (فیلتر ND هنگام گرفتن عکس های متحرک در هوای ابری لازم نیست)

نحوه عکاسی متحرک

1. یک نقطه آرام در کنار جاده با حداقل ترافیک برای پس زمینه ای تمیز انتخاب کنید. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بیش از حد با استفاده از یک روز ابری یا بارانی از نور شدید خورشید اجتناب کنید. استفاده از فیلتر ND را برای کاهش نور اضافی سنسور دوربین در نظر بگیرید.

2. برای گرفتن سوژه های متحرک در دوربین موبایل، آن را روی حالت دستی قرار دهید. ISO را روی حداقل (50 یا 100) تنظیم کنید، حالت فوکوس را روی دستی تنظیم کنید و فوکوس را روی سوژه متحرک ثابت کنید. بسته به شرایط نور، سرعت شاتر را بین 1/60 و 1/15 انتخاب کنید - سرعت شاتر کمتر برای نور بیشتر، سرعت شاتر بیشتر برای نور کمتر.

3. در عکاسی متحرک شما باید دوربین خود را با همان سرعت سوژه خود در حین گرفتن عکس حرکت دهید. با این کار سوژه واضح و پس زمینه تار می شود.




پنینگ یک تکنیک دوربین است که در آن شما یک سوژه متحرک را به صورت افقی دنبال می‌کنید و آن را در فوکوس نگه می‌دارید در حالی که پس‌زمینه را محو می‌کنید. ممکن است برای تسلط به تمرین نیاز باشد، اما نگه داشتن سوژه در دست چپ و دوربین در دست راست در حالی که هر دو دست را در یک جهت حرکت می‌دهید می‌تواند کمک کند. همچنین می توانید از نوارهای خط شبکه در دوربین خود برای نگه داشتن سوژه در کادر استفاده کنید. تمرین کلید تکمیل این تکنیک است.

بهترین راه برای درک اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهم، تماشای این ویدیوی عکاسی از پشت صحنه است.

سایر نتایج


توجه: برای بهترین کیفیت عکس، مطمئن شوید که سوژه شما موازی با دوربین گوشی شما باشد تا تصویری واضح با پس‌زمینه‌ای تار خوب دریافت کنید.