بنر بالای هدر

کارخانه هوشمند شیائومی، ۲۴ ساعته و بدون انسان فعال است و هرثانیه یک گوشی می‌سازد

وبلاگ 19 تیر 1403 ساعت 14:01 مجتبی بابائی فرد زمان مورد نیاز برای مطالعه : 7 دقیقه

مدیرعامل شیائومی، لی جون با پستی در ویبو، نسل جدید کارخانه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند شرکت متبوعش را در چانگپینگ پکن رونمایی کرد. درکنار این خبر، ویدئویی منتشر شده است که جزئیات جالبی از این کارخانه‌ی هوشمند به‌نمایش می‌گذارد.


کارخانه‌ی هوشمند شیائومی که با عنوان کارخانه تاریک (Dark Factory) شناخته می‌شود، می‌تواند ۲۴ ساعته و بدون‌ نیاز به نیروی انسانی فعالیت کند. در این کارخانه، ماشین‌آلات با یکدیگر همکاری و محیطی کاملاً بدون‌ گردوغبار با قابلیت حذف ذرات در اندازه‌ی میکرون را ایجاد می‌کنند.

کنترل کیفیت تولید در کارخانه‌ی کاملاً خودکار تولید گوشی شیائومی برعهده‌ی ماشین‌های هوشمندی است که شرکت چینی خودش آن‌ها را توسعه داده است. براساس ادعای شیائومی، سیستم پیشرفته‌ی کارخانه می‌تواند هر ثانیه یک گوشی هوشمند بسازد. همان‌طور‌که در ویدئو تبلیغاتی مشاهده می‌کنید، این کارخانه هوشمند فقط گامی کوچک در مسیر شیائومی برای حرکت به‌سمت آینده‌ به‌حساب می‌آید.



طبق گزارش‌ها، شیائومی برای ساخت کارخانه‌ی پیشرفته و کاملاً خودکار تولید گوشی، مبلغ ۲٫۴ میلیارد یوان (حدود ۳۳۰ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرده است. مساحت این کارخانه‌ی جدید در چانگپینگ به حدود ۸۱ هزار مترمربع می‌رسد و می‌تواند هر سال ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند پرچم‌دار تولید کند. انتظار می‌رود تولید گوشی‌های تاشدنی آینده‌ی شیائومی، ازجمله میکس فولد ۴ و میکس فلیپ، در همین کارخانه انجام شود.


باید اشاره کنیم که استفاده از اتوماسیون در فرایند تولید گوشی هوشمند، برای شیائومی موضوع جدیدی نیست. درواقع، کارخانه‌ی هوشمند دیگر این شرکت سال ۲۰۱۹ در ییژوان پکن راه‌اندازی شد و براساس گزارش‌ها، تولید اولین گوشی تاشدنی شیائومی یعنی میکس فولد، به‌طور کامل در فاز اول این کارخانه انجام شده است.